אינטר הבטיחה את תואר הסרייה A ותפארת הדרבי עם ניצחון על מילאן

אינטר הבטיחה את תואר הסרייה A ותפארת הדרבי עם ניצחון על מילאן

לילה ספוג בגשם לא יכול היה לדכא את התשוקה הלוהטת שפרצה בסן סירו ביום שני, כאשר אינטר מילאן הבטיחה זכייה באליפות הסרייה A וזכויות התרברבות בדרבי דלה מדונינה, והכל בערב מפואר אחד. כשהם משיגים 2-1 את יריבתם העירונית, מילאן, הנראזורי לא רק השיגו את הסקודטו הנחשק, אלא גם זכו לעטר כוכב שני על החולצה שלהם – סמל לזכייה ה-20 בליגה האיטלקית, ושברו את השוויון עם ערכות כדורגל AC Milan לילדים .

“אנחנו מוצאים את עצמנו במצב שמעולם לא קרה קודם לכן”, הכריז קפטן אינטר לאוטארו מרטינס, והדהד את הרגש של אצטדיון רוחש ציפייה. “היינו צריכים לנצל את ההזדמנות הזו, כי תסתכל מסביב, האצטדיון כולו שלנו עכשיו”.

הגשם לא עצר את מאמיני הנראזורי, שהאווירה המחשמלת שלהם שיקפה את האינטנסיביות על המגרש. פרנצ’סקו אצ’רבי ומרקוס תוראם מצאו את הרשת עבור אינטר, בעוד השער המאוחר של פיקיו טומורי במילאן שימש רק שיהוק קל בחגיגת אינטר. הניצחון הרחיב את היתרון שלהם ל-17 נקודות בלתי עבירות על מילאן במקום השני כשנותרו חמישה מחזורים, והבטיח את התואר בצורה נחרצת.

סצנות שופעות התגלו בשריקת הסיום. לאוטרו קורן וחברו לקבוצה פדריקו דימרקו הגדילו את מסגרת השער, זיקוקים האירו את היציע, ושחקנים צוהלים רקדו לפני אינטר טיפוסי המסורה. כרזות שנפרשו הכריזו על הדומיננטיות שלהם, והזכירו בלעג למילאן את נטיות ה”בכיין” שלהם בנגיחה שובבה מול היריבות העירוניות.

הניצחון הזה מסמן ציון דרך משמעותי עבור סימון אינזאגי, שטען לסקודטו הראשון שלו כמאמן אחרי שמונה זכיות בגביע קודמות. המשמעות לא אבדה ממנו. “לזכות בליגה עם חמישה משחקים נותרו – פחות או יותר ניצחה עם תשעה משחקים נותרו, היום מה שהופך את זה בטוח מתמטית – בדרבי, עם מילאן הביתית, זה משהו שיישאר איתנו”, הוא הצהיר, והודה בתוספת משקל השגת ההישג הזה מול יריביהם המקומיים.

הניצחון של אינטר מוסיף עוד כוכב לנוף הסרייה A. כל כוכב מסמל 10 תארים בליגה, ורק יובנטוס מתעלה עליהם עם שיא של 36 תארים ושלושה כוכבים המעטרים את החולצה שלהם. למרות הגשם המתמשך, נראה היה שהכוכבים יישרו קו לאינטר, וסיפקו להם את הסקודטו, כוכב שני, ואת הניצחון הנכסף בדרבי דלה מדונינה – והכל בלילה יחיד ובלתי נשכח בסן סירו. למרות שמבחינה טכנית קבוצת החוץ, חלק ייעודי באצטדיון שאג בשחור וכחול, תמיכתם הבלתי מעורערת בנוכחות מתמדת לאורך כל המשחק.

ערכות כדורגל Inter Milan לילדים
אינטר הבטיחה את תואר הסרייה A ותפארת הדרבי עם ניצחון על מילאן

חולצת כדורגל

הדומיננטיות של אינטר על מילאן נמשכה מעבר למשחק הזה, לאחר שהבטיחה ניצחונות בחמשת הדרבים האחרונים, כולל שתי הרגליים של חצי גמר ליגת האלופות בעונה שעברה והשפלה מהדהדת 5-1 של מילאן בסרייה A מוקדם יותר השנה. הדומיננטיות הזו נמשכה בדקה ה-18 כשאינטר עלתה ליתרון. כדור חזק של בנג’מין פווארד בפינה של פדריקו דימארקו מצא את אצ’רבי לא מסומן, שהנהן בנוחות מקרוב.

ההזדמנות להכפיל את היתרון שלהם נפלה ללוטארו זמן קצר לאחר מכן, אך מלך השערים של הליגה החמיץ באופן בלתי מוסבר הזדמנות נקודתית, וירה את הכדור מעל המשקוף. ההפסקה הזו העצימה את מילאן לרגע, כאשר רפאל ליאו מהווה איום בהתקפת הנגד. עם זאת, הזריקה שלו חסרה את הכוח להטריד את שוער אינטר יאן זומר.

הפעולה מקצה לקצה נמשכה, כשקפטן מילאן דוידה קלבריה כפה הצלה מרשימה נוספת מזומר רגע לפני המחצית. במחצית השנייה התגלגל הבלתי נמנע. פחות מארבע דקות לאחר הפתיחה המחודשת, תוראם ניצל כדור של אלסנדרו באסטוני המתנשא, תוך כדי תמרון על הסמן שלו לפני שכבש כדור מדויק לפינה התחתונה הקרובה.

עשר הדקות האחרונות הציעו רגע של מתח לאוהדי ערכות כדורגל Inter Milan לילדים. זומר הפגין את הזוהר שלו על ידי העברת ראש של מתיה גביה אל העמוד, אבל טומורי היה במקום להנהן בריבאונד, ועורר גל של תקווה עבור מילאן. הניסיונות המטורפים של טומורי להשוות ולמנוע את חגיגת התואר של אינטר לא צלחו בסופו של דבר.

כשהמזג התלקח ברגעי הגסיסה, פרצה תגרה, שהובילה לכרטיסים אדומים לתיאו הרננדס של מילאן ולמגן אינטר, דנזל דאמפריס. הדרמה נמשכה גם לאחר שריקת הסיום, כשקלבריה ספגה כרטיס אדום בעקבות עימות נוסף על המגרש.

הערב ההיסטורי של אינטר מילאנו בסן סירו היה יותר מסתם ניצחון בתואר; זה היה מפגן של מסירות בלתי מעורערת, מיומנות טקטית וחגיגה של קהל המעריצים הנלהב שלהם. עם כוכב שני המעטר כעת בגאווה את חולצתה, אינטר מילאן עומדת זקוף בתור האלופה הבלתי מעורערת של הכדורגל האיטלקי, ומזכירה ליריבה העירונית שהסן סירו שייכת לה, לפחות לעת עתה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Select your currency